wtorek, 1 marca 2011

zaczeło się od ramy...

Witajcie,
czas od czasu mnie złapie wielka ochota na zmiany w domu.Najpierw idą pod moje ręce dekoracje i inne pożyteczne przedmioty które mnie na co dzień otaczają.
Ostatnio mi wpadła w ręcę trochę zapomniana rama,którą mam jako pamiątkę po mojej prababci.
Do tej pory stała w wejściu do domu i pełniła funkcje lustra(kiedyś miałam taki pomysł :)
Rama jest przepięknie rzeźbiona i bardzo stara,kiedy ją otrzymałam niestety nic z tego nie było zbyt widoczne
pod grubą warstwą lakieru w rdzawo brązowym kolorze.Kupiłam środek do usuwania starych lakierów itp.
Bałam się zabiegu,ale raz kozie śmierć ;).Po naniesieniu środka mi uśmiech trochę opadł...okazało się ,że warstw jest kilka i to w różnych kolorach-ciemny brąz,czerwony,czarny i żółty,uff...
Dwa dni,dwa dni mi zajęło usuwanie kitu oblepiającego ramę,ale trudno,jak się powiedziało A,trzeba było i B.W końcu dotarłam do pięknego starego drewna,naniosłam rzadką warstwę białej akrylowej farby i tak na razie zostało.To jeszcze nie koniec,będzie jeszcze później upiększający zabieg.Tak wygląda rama teraz.

Zgodnie z powiedzeniem,co cię nie zabije,to cię wzmocni,wręcz nabrałam ochotę na więcej.
Tak więc przy okazji pomalowałam dość brzydkie nocne szafki,trochę ich sztucznie postarzając(tak ,tak,na biało:) Dalej mnóstwo różnych glamotów które straciły urok,lub go nigdy nie miały...
koszyczki ,doniczki,świeczniki,pudełka,ramki,miski... oj jest tego trochę.Niestety w zapalę pracy,nie udokumentowałam jak było przed ;(
No i na deser uszyłam kilka serduszek ze starej serwetki i ozdobiła to i owo.Właściwie nie są do końca gotowe,ale już wyglądają uroczo.
 Wieczko ze starego koszyka,pomalowane na biało i ozdobione dwoma serduszkami trafiło nad drzwi,przykrywając brzydki kabel od dzwonka...
Zabrałam się również na zaległości na ścianach,pozmieniałam obrazki i kilka pustych ramek na mnie jeszcze czeka.Oto jedna z nich(ramka po babci) i całkiem nowy obrazeczek który wczoraj narysowałam podświadomie chyba tęskniąc za wiosna ;)

1 komentarz:

  1. Greetings from Finland. This blog is fun to explore, through other countries, people, culture and nature. Come take a look Teuvo pictures blog. Also tell all your friends why he must visit Teuvo pictures blog. Therefore, to obtain your country's flag rise higher Teuvo images to your blog flag collection. Have a wonderful weekend Teuvo Vehkalahti Finland

    OdpowiedzUsuń